1.Dynamika marki, czyli jaką siłę rynkową dysponuje nasza marka i kto jej zagraża najbardziej?

Share


Opisując postrzeganą przez konsumentów strukturę rynku kaw i poruszając wątek unikalności przenieśliśmy się w obszar zdominowany przez marki. Kolejny moduł pozwala przeanalizować wskaźniki ilustrujące dynamiki poszczególnych marek. Oprócz standardowych charakterystyk takich jak: znajomość spontaniczna, wspomagana, penetracja czy intencja zakupu Brand Metrics oferuje nam ciekawe rozwiązanie problemu segmentacji klientów. Wyróżniamy grupy: lojalnych i nielojalnych użytkowników, nowoprzybyłych, potencjalnie łatwych oraz trudnych do zdobycia konsumentów, a także tych którzy zdecydowanie odrzucają naszą markę. Dla pijących kawę codziennie sytuacja przedstawia się następująco.




Najciekawsze wnioski płyną wszak nie z prezentacji pojedynczych wskaźników, ale z ich porównywania. Moduł Dynamika Marki zawiera kilka interesujących kombinacji. Jedna z nich, zestawienie penetracji i lojalności, ilustruje siłę rynkową poszczególnych marek, a także zdradza czających się za plecami konkurentów.


Optymistycznie brzmi informacja, że w polskiej rzeczywistości nie ma jeszcze wielu reprezentantów dolnego, prawego pola. W lewym, górnym samotnie króluje Astra, natomiast Maxwell House balansuje na granicy bycia liderem i wielkim przegranym.


Oprócz siły marki podobne wykresy ilustrują:
Jej sytuację komunikacyjną – zestawienie znajomości spontanicznej i wspomaganej oraz
Pozycję jako lidera bądź outsidera w zakresie wizerunku – zestawienie ogólnej oceny i znajomości spontanicznej.

0 Response to "1.Dynamika marki, czyli jaką siłę rynkową dysponuje nasza marka i kto jej zagraża najbardziej?"

Prześlij komentarz