1.Osobowość marki, czyli czy charakter Nescafe różni się od Maxwell House?

Share

Znamy już pozycję rynkową naszej marki, a także marek konkurencyjnych. Wiemy o wszystkich mocnych i słabych stronach, które wrogie siły wykorzystują lub zamierzają wykorzystywać w swoich kampaniach reklamowych. Przydałoby się jeszcze wyważyć atmosferę przekazu komunikacyjnego. Należy podjąć decyzję, do jakich czynników: emocjonalnych bądź racjonalnych, ekstrawertycznych czy introwertycznych odwołać się budując klimat przyszłych reklam tak, aby zwiększyć różnicę pomiędzy nasza marką i konkurencją i aby w efekcie skuteczniej przemawiać do serc lub umysłów potencjalnych konsumentów.
Moduł osobowości marki powstawał w ogniu trwających ponad dwa lata dyskusji. Na ostateczny kształt składa się dwanaście wymiarów psychologicznych zorganizowanych w czterech obszarach: emocjonalność vs racjonalność oraz ekstrawertyczność vs introwertyczność.
Oglądając wyniki uzyskane dla całej próby nie możemy wyciągnąć wielu interesujących wniosków. Są one uśrednione i rozmyte. Dopiero schodząc na poziom wybranych podprób, np. konsumentów pijących regularnie Maxwell House będziemy w stanie dowiedzieć się, jak postrzegają swoją markę, i co odróżnia ją w ich oczach od pozostałych marek kaw.
Ale nawet na uogólnionym rysunku Maxwell House odcina się od reszty na wymiarach: wyróżniający wygląd oraz śmiałość. Jeżeli przypomnimy sobie z modułu wizerunkowego, że również cecha tajemniczości odnosiła się głównie do Maxwell House mamy oto spójną charakterystykę uduchowionej marki. Dodatkowe analizy całości materiału dowiodą, czy obrany kierunek komunikacji gwarantuje nam szansę powodzenia.

0 Response to "1.Osobowość marki, czyli czy charakter Nescafe różni się od Maxwell House?"

Prześlij komentarz