Reklama Prolog

Share

Reklama jest jednym z pięciu głównych narzędzi używanych przez przedsiębiorstwa w celu dotarcia z informacją do rynku docelowego, oraz ogółu społeczeństwa. Reklamę definiujemy jako wszelkiego rodzaju płatną formę nieosobistej prezentacji, oraz promocji pomysłów, dóbr lub usług przez określonego sponsora. Wśród podmiotów ponoszących wydatki na reklamę znajdują się nie tylko przedsiębiorstwa, lecz również muzea, organizacje zawodowe i społeczne, które zlecają wykonanie reklam skierowanych do różnych odbiorców. Reklama stosowana jest we wszystkich krajach świata. Reklama to efektywny sposób rozprzestrzeniania informacji o produktach zarówno, gdy chcemy wywołać preferencje konsumentów w stosunku do produktu markowego takiego, jak Coca Cola, jak i gdy chcemy ich motywować na przykład do picia mleka lub herbaty bądź stosowania środków antykoncepcyjnych.
Organizacje prowadzą działalność reklamową w różny sposób. W małych przedsiębiorstwach reklamą zajmuje się ktoś z działu sprzedaży lub marketingu, która to osoba zazwyczaj korzysta z usług agencji reklamowych. Przedsiębiorstwa duże zakładają odrębne działy reklamy, których szefowie reklamy bezpośrednio podlegają wicedyrektorom do spraw marketingu. Dział reklamy zajmuje się sprawą budżetu na reklamę, decyduje które reklamy czy też kampanie reklamowe proponowane przez agencje zewnętrzne zastosować. Sam prowadzi on reklamę za pomocą direct mail, koordynuje wystawy u dealerów oraz inne formy, którymi na ogół nie zajmują się agencje reklamowe. Większość przedsiębiorstw korzysta z usług agencji przy projektowaniu kampanii reklamowej, w wyborze miejsca we właściwych mediach, itp.
Przy tworzeniu kampanii reklamowej kierownicy marketingu zawsze muszą rozpoczynać pracę od określenia rynku docelowego oraz motywów zakupu. Wówczas mogą przystąpić do podejmowania pięciu podstawowych decyzji dotyczących programu reklamowego zwanych jako 5m.:
jakie są cele przedsiębiorstwa? (mission)
ile pieniędzy można wydać? (money)
jaka informacja winna zostać przekazana? (message)
jakie media winny być użyte? (media)
w jaki sposób będą mierzone rezultaty? (measurement)

0 Response to "Reklama Prolog"

Prześlij komentarz