Narzędzia Brand PR

Share

BAV (Brand Asset Valuator) – technika pomiaru wartości marek oparta na typowym modelu kotlerowskim. Aby marka zaistniała na rynku musi się odróżnić od innych musi zaistnieć dostosowanie działań reklamy, PR z produktem następnie musimy kształtować spontaniczną świadomość marki
Brand Metrics

TGI (Target Group Index)– analizuje jakie wartości najbardziej pasują do danej marki


Przykład:
Francja - moment wprowadzenia prawa o zakazie palenia papierosów w miejscach publicznych – limitowanie możliwości palenia papierosów. Dzięki tej technice PR-owcy doszli do wnioski, że wartość, którą trzeba pokazać w kontekście problemu, to „ wolność”.
Co zrobili? Zgromadzili palących dziennikarzy i posłów. Zorganizowali wycieczkę do Kalifornii – czyli do stanu, który ma najbardziej restrykcyjne przepisy jeżeli chodzi o palenie tytoniu. Zrobili im wolne wczasy - puścili ich w miasto. Po pięciu godzinach 8 osób zniknęło. Znaleziono ich w areszcie. Policja złapała ich w knajpie, innych na ulicy lub na przystanku - tam nie wolno palić, można jedyne w domu lub we własnym samochodzie.
Potem zorganizowano zakrojony na szeroką skalę program, który pokazywał wolność i francuską tradycję to, że Francuzi zawsze mieli papierosa w gębach itd. Projekt o zakazie palenia w miejscach publicznych, który w pierwszym czytaniu zdobył większość w parlamencie, po tej imprezie i po komunikacji rozpoczętej w mediach, które miały z tym styczność upadł.

Force Field - technika badawcza, która pozwala identyfikować typowe problemy, (podobnie jak analiza SWOT). Problem dzieli się na trzy zagadnienia - to co dzieje się dziś - obecna percepcja, to co chcielibyśmy mieć i to co nie chcielibyśmy mieć. (przykład Global banku)
Wsparcie się przez osobę trzecią


Przykład
Polskie Towarzystwo Stomatologiczne – powstało tylko dlatego, że Procter &Gamble zainwestowało w Towarzystwo po to aby w przyszłości poprosić ich o ekspertyzę i znak jakości na towarze.
PMB – sprzedajemy inną firmę nie produkt, ale marka jest ta sama
Przykład
Bols Sport Travel – cel tego programu „zwiększyć spontaniczną świadomość marki”

(fragmenty wykładu)


Grzegorz Szczepański
Należy do grona najbardziej doświadczonych praktyków public relations w Polsce. Dla wielu renomowanych firm opracował i wdrożył liczne projekty z których wiele zyskało duże uznanie w kraju i za granicą. Regularnie angażowany jest do wykładania studentom i praktykom PR swej wiedzy w dziedzinie masowego komunikowania i marketingu. Posiada również gruntowną znajomość rynku FMCG (szczególnie sektora spożywczego) oraz finansowych i ubezpieczeniowych produktów detalicznych. Posiadane kwalifikacje realizował m.in. podczas czteroletniej pracy w Burson-Marsteller. Dla polskiego oddziału tej agencji przygotował i zrealizował np. strategię komunikowania wprowadzanej na polski rynek Karty Kredytowej Citibank. Zarządzał programami budowy wizerunku marek, pozycjonowaniem marek i komunikowaniem wizerunku firm dla wielu znanych firm. Po dojściu w Burson-Marsteller Poland do stanowiska Managera, w 1997 roku powierzono mu obowiązki szefa Marketing Practice(największego działu w polskim oddziale tej agencji). Był jedynym z Europy Środkowo-Wschodniej członkiem strategicznego Zespołu Liderów Metodologii Burson-Marsteller Europe. Przed pracą w tej agencji zdobył gruntowną wiedzę z zakresu marketingu i ubezpieczeń w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Heros S.A. oraz Vinfra Ltd (ówczesny czołowy importer win francuskich). Studiował Zarządzanie i Marketing a wcześniej Inżynierię Środowiska na Politechnice Warszawskiej. Był jednym z najbardziej aktywnych animatorów odradzającego się na przełomie lat 80. i 90.ruchu studenckiego. Był współzałożycielem, działającego w skali międzynarodowej, Stowarzyszenia Studentów B.E.S.T. Biegle posługuje się językiem angielskim i dobrze niemieckim.

0 Response to "Narzędzia Brand PR"

Prześlij komentarz