Brand Metrics - próba określenia wartości marki

Share

Pojęcie marki powstało znacznie później niż pojęcie produktu, jednakże we współczesnym marketingu odgrywa równoważną, jeżeli nie ważniejszą rolę.
Firma wytwarza produkt, jednak konsument zazwyczaj kupuje markę, w obrębie której fizyczne cechy produktu stanowią jedną ze składowych, nie zawsze najistotniejszą. Dobra marka nie może zaistnieć na rynku bez wsparcia w postaci wysokiej jakości produktu. Natomiast ten ostatni nie wystarczy, aby zapewnić producentowi stale rosnącą sprzedaż, czy dominującą pozycją w segmencie. Aby przystąpić do walki o marketingowe laury należy starannie pomyśleć o skonstruowaniu unikalnej marki, a następnie konsekwentnie zwiększać jej wartość poprzez umiejętnie planowane kampanie promocyjne.
Metoda Brand Metrics została stworzona z myślą o dostarczeniu kompleksowej informacji wszystkim specjalistom w dziedzinach marketingu i reklamy, którzy zajmują się kreowaniem i wzmacnianiem marek. Schemat BM zawiera cztery zasadnicze części: (1) moduł ilustrujący dynamike produktu, (2) moduł zawierający wskaźniki dynamik poszczególnych marek, (3) moduł obrazujący wizerunki marek oraz (4) moduł opisujący ich osobowości.
Nowatorstwo podejścia zaproponowane przez INRA Europe polega na zebraniu w jeden pakiet informacji rozproszonych do tej pory w różnych rodzajach badań, a dodatkowo opatrzenie całości oprogramowaniem umożliwiającym efektowne, lecz przede wszystkim efektywne prezentowanie wyników.
W marcu przeprowadziliśmy badanie pilotażowe na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polek i Polaków powyżej 15 roku życia. Wybraliśmy rynek kawy, aby na jego przykładzie pokazać zalety Brand Metrics.

0 Response to "Brand Metrics - próba określenia wartości marki"

Prześlij komentarz