1.Wizerunek marki, czyli dlaczego niektórzy nie lubią Astry?

Share

Podstawowym wskaźnikiem analizowanym w module wizerunku marki jawi się ogólna postawa wobec marki: fakt, czy respondenci lubią, czy nie lubią danej marki. Wynik oceny na dziesięciostopniowej skali służy również do bardziej złożonych wyliczeń (patrz oczekiwania konsumentów wobec produktów lub pozycja w zakresie wizerunku). W naszym sondażu aż 52% respondentów stwierdziło, że nie lubi Astry (przy 12% pozytywnie odnoszących się do tej marki).
Warto prześledzić przyczyny takiego stanu rzeczy. Niewątpliwie zadanie ułatwia nam analiza, w której prześledzić możemy pozycję każdej z marek na każdym z dwudziestu wizerunkowych wymiarów:


Taste good
Of High Quality
Taste I like
Pleasant odour
Festive
Reliable
Traditional
Youthful
Modern
Full-flavour taste
Cozy
Inexpective
Smooth
Strong
Feminine
Mysterious
Bittered taste
Stylish
Ordinary
Unkind



Powodem niskiej sympatii do Astry jest fakt, iż respondenci uważają, że jej istotę stanowi zwykłość, a wymiar ten uplasował się na dziewiętnastej (wśród dwudziestu) pozycji pod względem ważności. Równocześnie Astra najgorzej spośród analizowanych marek wypada na najważniejszych dla respondentów wymiarach: dobrego smaku, wysokiej jakości, odświętności.Nie oznacza to, że Astra straciła wszelkie szanse powodzenia na rynku. Z pewnością oprócz słabych stron posiada także mocne punkty, na których można oprzeć strategie komunikacyjną. Analiza słabych i mocnych stron z wykorzystaniem schematu SWOT umożliwia wyłowienie istniejących, bądź potencjalnych plusów marki.

0 Response to "1.Wizerunek marki, czyli dlaczego niektórzy nie lubią Astry?"

Prześlij komentarz