Przydatność metody Brand Metrics, czyli zarzucanie sieci

Share

Siła metody tkwi w jej kompleksowości. Za rozsądną cenę uzyskujemy porcje informacji niezwykle pomocną w procesie zarządzania marką. Przed przystąpieniem do kreowania strategii komunikacyjnej dobrze warto przyjrzeć się pejzażowi marek z lotu ptaka.
Zdobyta przy pomocy BM wiedza chroni nas przed efektami kanibalizmu, umożliwia komplementarne pozycjonowanie własnych marek, ukazuje nie zagospodarowane dotychczas obszary działania.
W artykule przedstawiłem jedynie niektóre zalety Brand Metrics. W trakcie przygotowywania opracowań stale napotykam na nowe, interesujące rozwiązania, które zaskoczyłyby nawet autorów programu. Najbardziej fascynujący jest fakt, że cała ta różnorodność wyników wypływa z prostego, w swojej konstrukcji, kwestionariusza.
Metoda Brand Metrics nie pretenduje do miana badania stałego, mierzącego efektywność działań promocyjnych. Wystarczy wykonać BM raz do roku, aby zorientować się w kondycji marek uczestniczących w grze podział rynku.
Posiadając wyniki Brand Metrics znacznie zwiększamy szanse na wygranie tej gry.

Aby w pełni docenić atrakcyjność i wartość użytkową Brand Metrics należy spędzić parę chwil przy klawiaturze komputera. Do czego serdecznie Państwa zapraszam.


Marek Biskup
Od 1993 roku do dzisiaj dyrektor ds. obsługi klienta w firmie SMG/KRC Poland. Od siedmiu lat zajmuje się badaniami rynku. Koordynował wiele międzynarodowych projektów dla takich klientów jak Coca-cola, Gerber, Johnson&Johnson, Levi Strauss, Master Foods, Motorola, Nstle, Philip Morris, Texaco, Unilever. Współpraca w organizacji CEMA (Central European Marketing Association) stowarzyszenia firm badawczych z Czech, Polski, Rosji i Węgier. Psycholog społeczny ze specjalizacją w zakresie komunikacji niewerbalnej. W latach 1994-1996 wykładowca we Francuskim Instytucie Zarządzania (IFG). W roku 1994-1998 prowadził wykłady z zakresu badań rynku w Krajowej Izbie Gospodarczej. W latach 1991-1993, w firmie Profesja, prowadził szkolenia pracowników i kadry zarządzającej, treningi interpersonalne, a także treningi negocjacji m.in. dla firm Casinos Poland, Gazeta Wyborcza, Orbis, Oriflame, Shell. W roku 1992 pracował w biurze reklamy Radia Z.

0 Response to "Przydatność metody Brand Metrics, czyli zarzucanie sieci"

Prześlij komentarz