Identyfikacja odbiorców docelowych

Share

Pierwszą decyzją o projektowaniu programu reklamowego jest identyfikacja odbiorców docelowych, a więc grupy potencjalnych nabywców, do których skierowana będzie akcja reklamowa. W zależności od możliwości czasowych, oraz finansowych – odbiorców docelowych programu reklamowego, oraz rynek docelowy na produkt danej firmy określa się poprzez analizy marketingowe oraz badania nad segmentacją rynku. Im lepiej firma zna charakterystykę odbiorców docelowych – włączywszy w to styl życia, postawy oraz wartości tym łatwiej jest jej przygotować program reklamowy. Jeśli firma zamierza dotrzeć do klienta poprzez swoje reklamy, musi wiedzieć, jakie programy telewizyjne klient ogląda, oraz jakie czyta gazety.
Konsumenci – odbiorcy reklamy ( według Ryszarda Horowitza ) nie mają nic do powiedzenia, bowiem ich opinie na temat reklam będą niejednoznaczne.
Także dlatego tak duża jest różnorodność kampanii reklamowych trafiających do różnych odbiorców. Od kampanii obrzydliwych – spełniających swą funkcję – w stylu Benettona, poprzez kampanie infantylne, informujące, że za określoną kwotę można w danym dniu nabyć określony towar, aż po kampanie wyrafinowane, trafiające do podświadomości, działające na wyobraźnię odbiorców, sięgające pojęć abstrakcyjnych.

0 Response to "Identyfikacja odbiorców docelowych"

Prześlij komentarz